Garip Cisim Oumuamua'nın Sırrı Aralanıyor mu? 15

Garip Cisim Oumuamua’nın Sırrı Aralanıyor mu?

Medyaya düştüğü günden bu yana ilgi odağı olan ve bir çok soruyu da beraberinde getirmeye devam eden cisim Oumuamua’nın sırrı aralanıyor mu? Keşfedildiği günden bu yana gizemini korumaya devam ediyor. Hem şekli ve hem ortaya çıkış hali ile ve kat edeceği yol hesaplaması ile ilgi odağı olmaya devam edecek gibi.

Bilim insanları Güneş sistemimizi terk etmeden önce bu garip şekilli gök cismini incelemek için hiç bir gayret göstermemişti. Fakat yıldızlar arası seyahat halinde olan bu garip şekilli gök cisminin hala nereden geldiği sorusu ise ilk keşfedildiği günden itibaren gizemini korumaya devam ediyor. Gök bilimciler ise Oumuamua’nın vega yönünden geldiğinden eminler fakat bazı kalıntılarla gök cisminin geçmişiyle ilgili bazı detaylar öğrendiler.

Ziyaretçimiz Oumuamua Gizemli Bir Nesne İle Çarpıştı

Garip Cisim Oumuamua’nın Sırrı Aralanıyor mu?

Toronto Üniversitesi’deki astronom ekibi tarafından yapılan yeni bir araştırmaya göre, Oumuamua, bir ikili yıldız sisteminden gelmiş olabilir. Çalışma, Scarborough Üniversitesi’nde Gezegensel Bilimler Merkezi’nde (CPS) araştırma görevlisi olan Alan P. Jackson tarafından yönetildi. Çalışmaya hem CPS’den hem de Kanada Teorik Astrofizik Enstitüsü’nden (CITA) üyeler katıldı.Başlangıçta Oumuamua’nın bir kuyruklu yıldız olduğu düşünülürken, Avrupa Güney Gözlemevi (ESO) tarafından yapılan yeni gözlemleri, bu gök cisminin muhtemelen bir asteroid olduğunu gösterdi. Başka gökbilimcilerin de yardımıyla yapılan bu araştırmada, Oumuamua’nın yaklaşık 400 metre uzunluğunde, tüp şeklinde olan garip şekilli bir kayalık nesne olduğu ortaya çıktı.

Bu bulgular astronomlar için oldukça şaşırtıcıydı. Jackson, yakın zamandaki Royal Astronomical Society basın açıklamasında şu sözleri söyledi:

“Kendi Güneş Sistemimizin dışından göreceğimiz ilk nesnenin asteroit olması çok garip. Çünkü bir kuyruklu yıldızın fark edilmesi çok daha kolay ve Güneş Sistemi asteroitlerden çok daha fazla kuyruklu yıldız meydana getiriyor.”

Garip Cisim Oumuamua'nın Sırrı Aralanıyor mu? 16

Oumuamua’nın kayalık olmasına dayanarak, asteroidin Güneş Sisteminin iç kısmından (yani “Buz Hattı” içinden) çıkarılabileceğini de saptadılar.“Oumuamua” hakkında hala cevaplanmamış birçok soru olsa da, bilim adamlarının üzerinde araştırma yapabildiği ilk yıldızlararası asteroit olmaya devam ediyor. Bu nedenle, bu gök cismi hakkında devam eden çalışmalar bize, ilerleyen günlerde Güneş Sistemi’nin ötesinde yatan şey hakkında çok şey söyleyebilir.