Gökbilimciler 100'den fazla yeni gezegen keşfetti 15

Gökbilimciler 100’den fazla yeni gezegen keşfetti

Geçtiğimiz günlerde uluslararası bir astronom ekibi tarafından yeni 100 den fazla öte gezegen keşfi gerçekleşti. Fakat bu keşif süreci çok kısa sayılabilecek bir süre olan üç ay içerisinde gerçekleştirildi. Astronomların bu yeni keşifleri gök bilimciler arasında heyecan uyandırdı.

Bilinen evren sınırlarımızın içerisinde gezegenleri bilim insanları iki farklı gruba ayırıyorlar. Bunlardan bir tanesi Güneş Sistemi içerisinde yer alan iç gezegenleri kapsamaktadır. Bir diğeri ise bizim yıldızımızın çevresinde dönmeyen gezegenlerden oluşan öte gezegenlerdir. Bildiğimiz gezegen kataloğu içerisine yeni keşfedilen yüzden fazla gezegen daha eklendi. Üstelik üç aylık kısa bir keşif sürecinde.

Gökbilimciler 100'den fazla yeni gezegen keşfetti 16

Evrendeki yapıyı ve evrende hayat olasılıklarını inceleyen araştırmacılar, çeşitli yer teleskoplarından ve NASA’nın Kepler Uzay Teleskobundan alınan verilere göre, 227 ötegezegen benzeri cismi takibe aldı. Yapılan çalışmalar sonucunda, bu cisimlerin 104 tanesinin gerçekten de ötegezegen olduğu anlaşıldı. Bu gezegenlerden 7 tanesinin yörüngesi oldukça kısa, bir yılları 24 saatten kısa sürüyor. Bu veri aslında önemli, çünkü bu aşırı kısa yörünge döngülerinin sebebi bilinmiyor. Ayrıca, bazı ötegezegenlerin kendi yıldız sistemlerinin olduğu belirtiliyor.

Bu keşiflerle beraber, yakın zamanda emekliye ayrılan Kepler’in bulunmasını sağladığı ötegezegen sayısı 360’ı geçmiş oldu. Tahminlere göre, K2 görevi sonucunda 600 ötegezegen keşfedilmiş olacak; Kepler’den gelen bütün veriler henüz incelenmedi.

Çalışmanın detayları Astronomical Journal’da yayımlandı.

Gökbilimciler 100’den fazla yeni gezegen keşfetti