İlk Yıldızlar Arası Cisim Oumuamua'nın Nereden Geldiği Araştırılıyor! 15

İlk Yıldızlar Arası Cisim Oumuamua'nın Nereden Geldiği Araştırılıyor!

İlk Yıldızlar Arası Cisim Oumuamua’nın Nereden Geldiği Araştırılıyor!

Geçtiğimiz günlerde bir çok komple teorisine çok sağlam bir şekilde malzeme olan bir durum gerçekleşti. Yaşanan bu durum komplo teorisyenlerini tabii ki boş bırakmadı. Başka bir sisteme ait olan ve bir yıldızlar arası nesne olarak ilk kez güneş sistemimizde gözlemlenen Oumuamua nın ta kendisinden bahsediyoruz.

Güneş sistemimiz içerisinde ilk kez geçtiğimiz yıl yıldızlar arası bir ziyaretçi gözlemlendi. Tabi bu evren tarihinde ilk değildir, fakat insanlık tarihinde ilk kez gözlemlenen ve tespit edilen bir durum. Pan-STARRS teleskobu ile gözlemlenen bu gizemli cismin keşfini gerçekleştiren ekip cisme Oumuamua adını da verdi. Ayrıca ardından da tüm cevapsız soruları biz meraklı insanlara bıraktı. Bu sorular için başlatılan araştırmalar ve yapılan incelemeler bulunmakta. İlk olarak bu cismin nereden geldiğini ve nereye ait olduğunu tespit etmeye çalışıyor bilim insanları. Oumuamua’nın nereden geldiğinin cevabını almak isteyen astronomlar ve araştırma ekibi geçtiğimiz aylarda bu sorunun cevabını nihayet bulmuş gibi gözüküyorlar. Oumuamua büyük bir ihtimalle bir kuyruklu yıldızdır şeklinde bir neticeye varılmış durumda.

İlk Yıldızlar Arası Cisim Oumuamua'nın Nereden Geldiği Araştırılıyor! 16

Oumuamua Nereden Geldi?

Tabii ki konuyla ilgili ciddi tartışmalar yaşandı ve kimi bilim insanları Oumuamua’nın bir asteroid olabileceğini düşünüyor ancak en net açıklamalar ve kanıtlar kuyruklu yıldız olması ihtimalini öne çıkarıyor. Böylece araştırma ekibi ikinci soruya geçti ve Oumuamua’nın nereden gelmiş olabileceğini araştırmaya başladı. Uzay boşluğunda herhangi bir noktadan gelmiş olabileceği ihtimalini düşününce sınırsız bir ihtimaller listesi varmış gibi gelse de ekip seçenekleri dörde indirmeyi başardı.

Ekip, Oumuamua’nın nereden geldiğini anlayabilmek için ilk olarak rotasını ve hareketlerini gözlemledi. Sonra ise ESA‘nın (Avrupa Uzay Ajansı) Gaia misyonundan elde edilen bilgiler ışığında ortaya 4 seçenek çıktı; kırmızı cüce yıldız HIP 3757, Güneş benzeri yıldız HD 292249 ve henüz isimlendirilmemiş iki yıldız daha.

İlk Yıldızlar Arası Cisim Oumuamua'nın Nereden Geldiği Araştırılıyor! 17

Araştırmayı yürüten bilim insanları, kaydedilen aşamadan memnun ancak yine de önlerinde Oumuamua ile ilgili cevaplanması gereken çok fazla soru var. Astrophysical Journal’da yayınlanmak üzere kabul edilen bu araştırma sonuçlarının aynı zamanda olası yeni güneş sistemleri keşfetmemize de yardımcı olacağı düşünülüyor.

İlk Yıldızlar Arası Cisim Oumuamua’nın Nereden Geldiği Araştırılıyor!