Ne Asteroit Ne Kuyruklu Yıldız, Oumuamuanın Sırrı Ne? 15

Ne Asteroit Ne Kuyruklu Yıldız, Oumuamuanın Sırrı Ne?

Geçtiğimiz günlerde keşfi yapılan ve ilk yıldızlar arası uzay cismi olarak tarihe geçen Oumuamua’nın Sırrı Ne? Gün geçtikçe daha fazla merak uyandıran ve bilim insanlarının dilinden düşmeyen Oumuamua’nın Sırrı çözüldü mü? Gelin hep birlikte son gelişmelere göz atalım.

Gözlemlenen ilk yıldızl ararası nesne olan Oumuamua‘nın gizemi gün geçtikçe artmaya devam ediyor. Yeni yapılan bir analize göre, Oumuamua’nın kuyruklu yıldız olması durumunda güneşin yanından geçerken parçalanacağını ileri sürüyor.

İlk bulgular bu nesnenin Mars ve Jüpiter arasındaki yörüngelerde bulunan bir kaya olduğunu saptamıştı. Geçtiğimiz yaz boyunca bir çok araştırma yapan gök bilimciler en sonunda Oumuamua’nın bir kuyruklu yıldız olduğuna karar verdi. Fakat bu karar kesin olarak kayıtlara geçemedi çünkü yeni analize göre bu yanlıştı.

Ne Asteroit Ne Kuyruklu Yıldız, Oumuamuanın Sırrı Ne? 16

Oumuamuanın Sırrı Ne?

Ortaya çıkan yeni araştırmalar ise bir önceki bulguların doğru olamayacağını ve söz konusu nesnenin bir kuyruklu yıldız olmadığını belirtti. Asteroit ve kuyruklu yıldızların kolaylıkla saptanabileceğini söyleyen araştırmacılar, Oumuamua‘nın ise daha önce görülen hiçbir şeye benzemediğini söyledi.

Oumuamua‘nın güneş sisteminden geçişini gösteren animasyonu aşağıdan izleyebilirsiniz.

Nesne ilk olarak bilim insanları tarafından bir yıl önce Hawaii’deki Pan-STARRS teleskobuyla tespit edildi ve Hawaii dilinde keşif ve yetenek avcısı anlamlarına gelen Oumuamua ismi verildi. İlk bulgular cismin dar ve uzun bir asteroit olduğuydu.

Ne Asteroit Ne Kuyruklu Yıldız, Oumuamuanın Sırrı Ne? 17

Geçen yıl aralık ayında bir gök bilimci ekibi, bu nesnenin ne olduğunu soruşturmak için Oumuamua’nın elektromanyetik spektrumlarını yayınladı. Söz konusu nesnenin güneş sistemimizdeki kuyruklu yıldızlarda görülenlere benzer, organik madde içeren buzlara sahip olduğunu keşfeden araştırmacılar, ayrıca bu nesnenin dönüşünü de inceledi ve normal asteroitler gibi dönmediğini saptadı. Oumuamuanın Sırrı ne?

Oumuamuanın Sırrı Ne?

Bu bilgilerin ortaya çıkmasından bir kaç ay sonra başka bir ekip, bu nesnenin sadece güneşin yerçekimi altında olmadığını ve görünmeyen bir güç tarafından hızının artırıldığını söyledi. Bütün bu gelişmeler Oumuamua’nın ne kadar gizemli bir nesne olduğunu gözler önüne seriyor. Belki de ilerleyen yıllarda teknolojinin daha da gelişmesiyle bu büyük sır aydınlanacak. Oumuamuanın Sırrı ne?

Ne Asteroit Ne Kuyruklu Yıldız, Oumuamuanın Sırrı Ne?